Anpassade administrationssystem för ökad produktivitet och hög kvalitet
Aventus erbjuder kundanpassade och kostnadseffektiva administrationssystem som kan effektivisera och underlätta i din verksamhet. Med vår expertis inom utbildning, arbetsmarknadsprogram och IT kan vi erbjuda innovativa webblösningar som anpassas efter dina specifika behov.
Enkel och användarvänlig deltagaradministration
Vi erbjuder kraftfulla och användarvänliga webbaserade lösningar som hjälper dig att hantera administrativa uppgifter som t.ex. deltagarregistrering, schemaläggning, närvarohantering och betygsdokumentation. Våra system kan enkelt anpassas och integreras med andra verktyg för att erbjuda en komplett lösning för din verksamhet.
Systemet gör det möjligt att följa deltagarna i olika processer genom att t.ex. hålla reda på uppgifter, deadlines och andra viktiga saker samt ge en insikt i varje individs framsteg. Det gör att du kan kvalitetssäkra dina processer och säkerställa att deltagarna når sina mål samtidigt som du uppfyller de krav som ställs på dig.
Skräddarsydd systemlösning för varje kund
På Aventus förstår vi att varje verksamhet har unika behov och krav. Därför skräddarsyr vi våra systemlösningar för varje kund, så att de passar perfekt för just din verksamhet. Uppstår nya behov gör vi anpassningar efter hand, oavsett om det gäller nya typer av rapporter eller funktioner i systemet.
För att säkerställa att systemet passar din verksamhet perfekt går vi tillsammans igenom dina behov och krav samtidigt som vi tar hänsyn till era unika processer, mål och utmaningar. Utifrån det tar vi fram ett administrationssystem som är flexibelt och skalbart så det kan växa och utvecklas tillsammans med din verksamhet.
Kostnadseffektiv lösning för alla budgetar
Vi anser att ett bra administrationssystem inte ska behöva kosta en förmögenhet. Därför erbjuder vi lösningar som är både högkvalitativa och kostnadseffektiva, så du kan fokusera på att driva din verksamhet utan att behöva oroa dig för höga kostnader. Våra priser är konkurrenskraftiga och passar många olika budgetar.
Genom att investera i ett skräddarsytt administrationssystem från Aventus kan du förvänta dig att se en ökad effektivitet och produktivitet, vilket i sin tur kan leda till kostnadsbesparingar och en förbättrad kvalitet i dina tjänster.
Kommunikationslösningar
Kommunicera med deltagare och kollegor i olika kanaler, t ex diskussionsforum, privata chattar, gruppchattar, mejlutskick eller anslagstavlor för nyheter.
Stöd för filhantering
Samla dokument och andra filer i gemensamma eller privata filarkiv. Alltid lättgängligt och överskådligt.
SMS-utskick
Skicka SMS-påminnelser inför möten för att slippa sitta och vänta på någon som glömt bort att ni ska träffas. Eller få snabbt ut viktig information till många på en gång.
Närvarokontroll
Behöver ni hålla koll på närvaron skapar vi ett enkelt stöd för att hålla ordning på vem som är där och vem som saknas.
Utskrift av intyg
Skapa snabbt och enkelt intyg, beslutsutskrifter eller andra dokument som behövs.
Rapportverktyg
Med anpassade rapportverktyg väljer ni själva hur ni vill kunna förlja uppverksamheten på ett överskådligt och enkelt sätt.
Lång erfarenhet av systemutveckling
Med vår långa erfarenhet inom branschen och vårt engagemang för innovation och kvalitet kan Aventus erbjuda en deltagar- och elevadministrationslösning som passar just din verksamhet. Vi arbetar nära våra kunder för att förstå deras unika krav och kunna erbjuda en lösning som ger resultat.
Vi är här för att stödja dig genom hela processen, från att analysera dina behov till att implementera och optimera ditt administrationssystem.
Exempel på verksamheter som valt Aventus som partner
Astar AB, Folkhögskolan Hvilan, Folkuniversitetet, Haninge kommun, KFS Företagsservice AB, Kunskapscompaniet, Nynäshamns kommun, OSM Aviation Sweden, Samordningsförbundet Stockholms Stad, Svea Education, Svenska Specialcertifieringar AB, Svenska Taxiförbundet, TSW Consulting AB, och Tyresö kommun.
För alla systemlösningar ingår
Personlig service och support
Vi erbjuder personlig service och support för att säkerställa att du får ut det mesta av din systemlösning. Vi tror på att erbjuda en personlig och engagerad kundsupport. Det innebär att om du stöter på några frågor eller problem, kan du direkt vända dig till din dedikerade kontaktperson för att få hjälp och råd. Detta skapar en nära relation mellan dig och vårt team, vilket leder till bättre förståelse för dina behov och snabbare lösningar på eventuella problem.
Hög säkerhet och integritet
Aventus förstår vikten av att skydda din data. För att hjälpa dig att uppfylla de krav som GDPR ställer garanterar vi en hög säkerhet och integritet för all information som hanteras i våra system. Drift av systemlösningen, säkerhetskopiering och daglig backup samt kryptering av all datatrafik ingår alltid. Våra servrar står i Sverige och norra EU och du väljer själv den lösning som passar er bäst.
Denna helhetslösning, med både systemutveckling, drift och support via en och samma partner underlättar för er som kund. Det gör det också enkelt att utveckla och snabbt förändra ert system om nya behov uppstår.
Exempel på elev och deltagaradministrationssystem
Behoven, möjligheterna och lösningarna för att på ett bra och effektivt sätt administrera deltagare är många. Här ger vi några exempel på lösningar för elev och deltagaradministration som vi har varit med och tagit fram.
SFI och vuxenutbildning
Systemet gör det möjligt att följa eleverna från start till färdiga studier. Det ger lärare en enkel hantering av kurser, provtillfällen och betyg. Dessutom underlättar det kontinuerlig dokumentation såsom närvaro, individuella studieplaner och arbetsplatsförlagd utbildning (APL).
För kursadministratörer och övrig personal i verksamheten erbjuder systemet olika rapporter, faktureringsstöd och verktyg för att förenkla arbetsprocesser och säkerställa kvalitet. Detta bidrar till effektiv uppföljning och kvalitetssäkring av verksamheten.
ESF-projekt
Systemet underlättar deltagaradministration och rapportering till ESF/SCB. Från inskrivning till avslut i projektet erbjuder systemet omfattande stöd för att hantera olika insatser, närvaro, dagliga anteckningar, SMS-utskick och handlingsplaner.
Genom olika rapporter och verktyg för uppföljning blir det lätt för projektledningen att följa framstegen i projektet. Dessutom kan vi erbjuda ett externt partnergränssnitt för att underlätta dokumentation och informationsutbyte.
Stöd för fristående aktörer
Systemet erbjuder omfattande stöd för att hjälpa personer som söker en ny anställning, oavsett om det sker genom Arbetsförmedlingen, en trygghetsfond eller på eget initiativ. Genom användning av dagliga anteckningar, påminnelser och olika kartläggnings- och matchningsverktyg kan du effektivt hjälpa deltagarna att snabbt nå sina mål.
För en smidig kommunikation med alla deltagare kan du välja att kommunicera via SMS eller e-post, både individuellt och till grupper av deltagare.
Genom olika rapporter och visningsalternativ erbjuder systemet en tydlig översikt, vilket underlättar resultatuppföljning och ger möjlighet till återkoppling till dina kunder. Detta bidrar till en effektiv hantering och en förbättrad servicekvalitet.
Vill du få mer information?
Fyll i formuläret och beskriv kort dina behov och vad du letar efter. Du kan också kontakta mig direkt för att diskutera hur vi kan hjälpa just er verksamhet.